PS3 har kostet Sony dyrt

Sonys prisstrategi for PlayStation 3 har kostet firmaet 15,4 milliarder kroner. Alligevel vil Sony forære konsollen væk til australierne - såfremt de køber et tv.

Sonys nye årsrapport viser, at firmaet på blot to år har tabt 3,2 milliarder dollars - det vil sige 15,4 milliarder danske kroner - på grund af prissænkningen på PS3-konsollen. Det skriver The Register.

Fra den 31. marts 2006 og 12 måneder frem kostede prisstrategien 2,1 milliarder dollars (10,1 milliarder kroner). I løbet af det næste års tid tabte Sony yderligere 1,1 milliarder dollars (5,3 milliarder kroner).

Til gengæld kan Sony glæde sig over, at antallet af solgte PS3-konsoller steg med hele 5,6 millioner i perioden fra den 31. marts og 12 måneder frem. Dermed er der nu samlet set blevet solgt lidt over 9 millioner af Sonys nyeste spillekonsol.

Ifølge http://www.tweaktown.com/news/9714/sony_relaunch_bravia_free_playstation_3_offer/index.html" target="blank">Tweak Town har Sony imidlertid planer om at forære 35.000 eksemplarer af den populære spilkonsol væk. Således vil australske Sony kunder, der køber et Bravia 1080 Full HD LCD-tv, få en PS3 med i købet.

Kampagnen begynder efter sigende den 1. juli, og tilbuddet om en 'gratis' PS3 bliver uddelt efter først-til-mølle-princippet.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Salesforce

    Sådan høster det offentlige værdi af AI-agenter

    AI-agenter skaber allerede resultater i kommunal sammenhæng, men det kræver klare mål og viden om mulighederne for at få størst gevinst af indsatsen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S